lördag 24 augusti 2024

Lördag

 Börjar dagen med att vara sur & gnällig. Mannen vill ut i skogen & plocka svamp men jag orkar inte kliva över stock & sten, kanske rensa svamp & förvälla... ja ni fattar. Tänker vidare & blir också sur på alla halvrisiga tomatplantor som min man & mamma odlat men jag har planterat om & nu måste jag ta hand om allt tänker jag. Lite barnsligt att känna så jag vet & nästa år kanske jag ska säga nej till tjugotalet tomatplantor.  NEJ!

Sen går vi iallafall en promenad till Dollarstore för jag ska köpa tvättmedel men det slutar med att jag också köper två påsar hundben, bakplåtspapper, burkar att frysa in saker i & lakrits. 

Vi gör pyttipanna till lunch som vi oftast gör på lördagar eftersom vi nästan alltid äter biff på fredagar & det blir kött över. Sen somnar jag i soffan i uterummet & nu skriver jag här.

Nej förresten innan dess plockar jag en del av tomaterna på alla hatade plantor (ha ha) & ugnsbakar dem med vitlök för att göra någon sorts tomatkross till mina soppor:-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar