torsdag 22 augusti 2024

Slutet av augusti

Nu är hästen "hemma" hos oss igen efter ha varit iväg på bete. Så mysigt att vara i stallet & krama honom & lukta bakom hans öron😅. Han gnäggar när han ser mig, kanske beroende på att jag alltid har med äpplen & bara gullar med honom inte som dottern som kräver att han ska prestera på ridbanan.


Jaha den här jobbhistorien fortsätter med en gigantisk utflyttning och andra utmaningar högt och lågt. Det har påverkat både nattsömn och stressnivåerna blinkar rött men jag ska snart jobba hemifrån & försöka landa mer mellan jobbresor.

Jag är på en dåligt plats just nu med all den här stressen. När jag var i Göteborg så gick jag till gymmet & när jag vägde mig (jag äger ingen våg) så höll jag på att ramla baklänges. Jag är ingen som bantar men jag brukar hålla samma vikt ungefär och nu är jag fyra kilo plus.

Håll i håll ut...

Hösten ger mig alltid inspiration & som vanligt är jag sugen på att laga nyttig mat & öka på antal steg & träning men jag har också kommit igång med lite mer sparande igen. Tänker på vilka aktier jag vill köpa & hur mycket jag kan spara varje månad. 

Vi är rika på äpplen i år!


2 kommentarer:

  1. Ta hand om din stress. Vila ordentligt. Annars blir du sjuk. Kramar Marika

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet.... svårt att vila när tankarna snurrar men snart börjar mitt lugna liv, ha ha

    SvaraRadera