söndag 6 oktober 2024

Belöning

 Då var det söndag & jag slökollar på fotboll med mannen i tv-soffan samtidigt som jag bloggar. Det känns som en bra helg ändå. Igår gick jag en riktigt lång promenad med hunden & sen på eftermiddagen var jag i stallet & då blev det en långpromenad till då dottern red ut. 


Det blev många steg & sen var jag helt slut men mannen & jag hjälptes åt att göra lövbiff, klyftpotatis & kantarellsås. Ha ha jag råkade ha lite hummerfond i kantarellsåsen men den blev god ändå. Jag sa ingenting förrän dottern & mannen hade smakat & de kände ingenting av hummersmaken..

Imorse var jag uppe med tuppen för dottern & jag hade stalltjänst så vi gav hästar mat, fixade med täcken & släppte ut i hagen. Så mysigt när man öppnar stalldörren & hästarna gnäggar efter frukost. Sen åkte vi hem & jag somnade om i en timme, skönt!

På fm åkte mannen & jag till tippen & slängde lite skräp & pantade. Sen tog vi bilen & åkte till en ny promenadväg i skogen som jag hittade när dottern red ut. Mysigt och hunden tyckte det var kul att komma till andra lukter än i hemmaspåret.

Jag tog mig också ut i trädgården en liten stund & började rensa i ett hörn i en rabatt. Det var faktiskt kul & jag tänker att när jag är klar med rabatterna kan jag unna mig att köpa lökar. Det gäller att ha lite belöning för att få ut mig i trädgården. Belöning från mig till mig själv:-)

Nu ska vi till stallet igen & ta in alla hästar & dottern ska rida ut, ytterligare en promenad & senare ikväll ska vi dit igen & ge hästarna kvällsmat... Ganska intensivt ändå för att vara en söndag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar