lördag 5 oktober 2024

Lördag förmiddag

 Jag sitter i soffan med en filt över benen, utsikten genom fönstret är fin med olika färger på träden på andra sidan sjön. Jag ska snart gå ut på långpromenad med hunden för klockan är redan 11.. Började dock tidigt då dottern skulle vara i stallet kl 7, tänkte gå och lägga mig igen men gick till yogarummet (ett av gästrummen är mitt yogarum) & yogade, mediterade och vilade en stund. Sen var dagen igång med långfrukost framför nyhetsmorgon, lite dammsugning, slänga in en tvätt & skrota omkring. Mannen skulle ut i skogen med fiskeklubben så jag är ensam hemma.

I eftermiddag ska jag till stallet & följa med dottern på uteritt. Då blir det två längre promenader idag som det oftast blir på helgerna.

Borde dock jobba i trädgården & rensa i rabatterna inför vintern. Har dock ingen större lust med trädgårdsarbete, det brukar vara kul bara jag kommer igång men tröskeln känns hög..

Igår mötte jag ett par av våra vänner i mataffären. Deras barn är utflugna & de hade varit på delikatessbutiken & köpt dyr ost, själv hade jag två supertunga kassar med svennebanan-tacos, dricka & chips mm. Lite olika liv när man har en femtonåring i huset. Inget fel med tacos men vi äter det nästan aldrig då dottern oftast vill ha biff & klyftpotatis & det tackar vi inte nej till. 

Jag hade hög sparnivå även den här månaden men sen råkade jag visst köpa nya (dock billiga) löparskor då jag åkte förbi Stadium Outlet på en jobbtur, det blev även en tur till apoteket & dottern behövde några plagg från Lager 157. Nu får jag försöka hålla i slantarna resten av månaden, mat & stallströ till hästen är nog det jag behöver köpa... Jag vill spara mycket (men en häst är sannorligen ingen spargris.. stallplats, ridlektioner, hö kostar skjortan varje månad, men det är det värt).

Nej nu börjar molnen hopa sig så jag ska försöka komma ur soffan & ta mig ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar