lördag 12 oktober 2024

Inte ett dåligt liv!

 Tjohej så var det lördag. Jag sitter i soffhörnet med fett hår, jag hade tänkt att färga & sen tvätta det redan igår kväll men sparade det till idag men....

Det jag däremot gjort idag är att laga hästarnas hage, eller rättare sagt så höll jag i stolpar medan mannen slog ner dem med en tung slägga. Sen gick vi lååång promenad med hunden & dottern på hästen, det var mysigt & fint väder men gav trötta fötter. Sen åkte vi hem & gjorde korv med bröd & diverse tillbehör. Korv är ingen favorit men ibland får det vara enkelt. Nu har jag en köttgryta med svamp i croc-poten som kommer bli klar till kvällsmat.

Vi face-timade också med äldsta dottern som har köpt en liten hundvalp, en dvärgpudel som de hämtat många timmar hemifrån. Så nu har jag ett hund-barnbarn typ.. Den är så söt! Fast vi har inte vägarna förbi Stockholm på ett tag så jag vet inte när jag får se den.

Vägarna förbi Göteborg har jag däremot för dit ska jag på jobb några dagar nästa vecka.

Den här veckan har jag bara jobbat hemifrån & även om jag känt mig bättre än veckan innan så är det uppenbart att orken inte är på topp. Försöker leva lite randigt, dvs planera in vila mellan aktiviteter.

Annars så kretsar mitt liv mest kring hemmet, hundpromenader & stallet. Inte ett dåligt liv!


2 kommentarer:

  1. Hundpromenader och stallet - låter helt perfekt 😊

    SvaraRadera
  2. Nej det låter verkligen inte dåligt. Kram Marika

    SvaraRadera