onsdag 1 september 2021

Bakslag med fastan, yoga & boktips!

Idag gick det lite sämre med förmiddagsfastan, jag var dö-hungrig vid lunch & min broccolisoppa & hårda mackor räckte inte till. Efter lunchpromenaden med hunden var jag tvungen att smita från jobbet & köpa frukt, nötter & lite choklad för att överleva😅. Men känner mig fortfarande lite skakig, jag som hade tänkt att både jogga & städa ikväll, vi får se om jag får ändra mina planer. En annan anledning till att joggningen inte blir av är att jag har ont i mitt bästa knä idag. Kanske det var på grund av att jag satt korslagda ben länge när jag hade yogapremiär igår. Jo jag sitter korslagda ben & mediterar varje morgon men när jag undervisar blir det längre stunder & att jag kanske glömmer att lyssna på kroppen..

Det var i alla fall väldigt mysigt att träffas & att jag fick dela med mig av yogan igen. Jag har ett gäng trogna yogisar som fortsätter att komma år efter år & det värmer i hjärtat & triggar mig att fortsätta utvecklas. Yogaundervisningen tar tid & ger inte mycket pengar men om jag kan hjälpa någon att må bättre, andas lite djupare & bli mer medveten så är det värt det.
Efter yogan

Så vacker skymning hemma

Jag har läst en bok! Jo jag läser böcker om kost & hälsa hela tiden men romaner är mer sällan. Mest på grund av att jag bara läser innan jag ska sova & då blir det lite hackigt med romaner, fakta går lättare.

Den här romanen Svärmodern gjorde nästan fysiskt ont att läsa! Den ensamheten som beskrivs går rakt in i hjärtat. Sedan kan jag känna igen båda sidor. Min fina svärmor finns inte i livet längre men vår relation skavde mycket i början till att genom åren bli bättre & bättre. Något jag ofta tänker på är att äldre kvinnor ofta får bära skuld & männen kommer undan. Det blir väldigt tydligt i denna bok. Läs den vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar