torsdag 2 september 2021

5 grönsaker om dagen

Trött torsdag, är det så här det kommer kännas när hela ekorrhjulet är igång?

Jag kom ut i spåret & joggade ett varv igår trots ont i knät. Hunden & yngsta dottern var med!😍

Ett happymoment var i våras när jag just hade börjat springa & största dottern sov över då vi var ute & sprang tillsammans innan frukost. Det var så otippat för att jag inte direkt hade sprungit förut & hon har ju tävlat i friidrott & tränar crossfit, nu anpassade hon tempot efter mig & unghunden & det var så mysigt att göra det tillsammans! Tänk att jag skulle börja springa efter 50😀

Vi stannade en stund vid utegymet..

Som jag skrev i förra inlägget läser jag mycket faktaböcker om kost & hälsa. Den här boken innehåller inte direkt några nyheter för mig men absolut läsvärd!


Något han skriver om i mat-kapitlet är att man ska äta minst 5 olika sorts grönsaker per dag, gärna i olika färger. 


Igår åt jag: Broccoli, morot, lök, vitlök, vitkål, tomater& bönor (i mitt bönbröd). Sen åt jag ett päron & en nektarin också.

Hur många olika grönsaker har du ätit idag?

1 kommentar:

  1. Hej,
    Så underbart att kunna springa, och att få sällskap av dottern dessutom.

    Att få i sig fem grönsaker plus frukt, det var bra jobbat.

    Ha en fin kväll!

    Kramen,

    Anneli

    SvaraRadera