måndag 6 september 2021

Den tjatiga tråkiga rollen...

 Helgen gick alldeles för fort förbi även den här gången. Kanske för att jag har känt mig stressad över allt jag behöver göra hemma och hur lite jag hinner med. Tråkigt att skriva om det men livet är ju både ups and downs.. Min man förstår inte den här stressen alls, han tycker att städningen kan vänta, det är bättre att fiska när det är fint väder. Ja han har ju rätt i ett avseende men vissa saker måste göras & jag blir frustrerad över att ansvaret på något sätt ligger hos mig & det är även jag som får bära den tjatiga tråkiga rollen eftersom jag insisterar på att det måste göras.

Sanningen är också att orken alls inte räcker till att göra lika mycket längre, efter hundkursen i lördags förmiddag, tvätt av massa maskiner & en del städning var jag helt enkelt slut. Då vilade jag i solen & sen på kvällen gjorde jag & yngsta dottern tacos & såg på en film.

På söndagen var mannen med på tåget & vi jobbade lite i trädgården. Trädgården är fin & jag vill att den ska kännas som min återhämtning & inte något som stressar mig. 



Sen hade jag årets första söndagsyoga & efter det fick jag lust att springa! Härligt med extraenergi även om jag idag betalar med att känna mig helt mörbultad😅.

Första höstlövet på min springrunda


2 kommentarer:

  1. Hej,
    Det är skönt närman har en man som tycker att städningen kan vänta, eller hur? Min sambo brukar också säga så, det gör vi sen. Bara så skönt att höra och speciellt om man som jag stressar över det där med städningen ibland. Blev sedan glad när jag lyssnade på Dr. Agnes Wold som sa att dammråttor, det är minsann bra det :-) Sådana skall man visst ha. Lyssnar du på Agnes Wold?

    Ha det gott!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag önskar ju att min man var mer att kom igen nu städar vi... men det är nog tur att han är som han är. Vi kompletterar egentligen varandra väldigt bra. När han väl gör något kan han jobba hur länge som helst och jag har mer spridd energi eller hur man ska beskriva det. Jag har inte lyssnat så mycket på Agnes Wold men det här med dammråttor låter jätteklokt. Sen har hon sagt något om att andningsövningar gav ingen effekt alls och där vet jag att hon har fel men man kan ju inte ha alla rätt jämt..:-) Kram

      Radera