fredag 17 september 2021

Sambandscentral

Fredag & jag har en fullspäckad dag med jobbmöten & sedan stallet innan jag får sjunka ner i soffhörnet. 

Något jag har tänkt på är att man som mamma till tre döttrar är någon sorts sambandscentral. Förstå mig rätt, det är jag oändligt tacksam för men ibland blir det lite mycket. 

Tänkte på det igår när jag sent omsider sjönk ner i soffan & min mellersta dotter ville ha hjälp med ett bankärende. Ofta sitter min man & ser en serie i vårt ena allrum & jag sitter i vardagsrummet som sitter ihop med kök & hall tillsammans med döttrarna tex framför Idol. Mannen får sitta i fred men hos mig hänger en busig hund & döttrar som ibland vill ha hjälp. Nu hade mannen skjutsat på en träning & stekt pannkakor till oss. Vi hjälps åt men många praktiska frågor hamnar i mitt knä. Det är mammans lott💓.

Igår kom jag ut på en liten springrunda i iskallt ösregn & blåst. Men med hunden & superbra musik i lurarna blev det ändå ett lyckopiller. Att springa i regn får mig att känna mig levande!

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar