onsdag 29 september 2021

Läget, logistiken & förmiddagsfastan

Just nu går förmiddagsfastan ganska bra. Idag klarade jag mig på en kopp kaffe & därefter te innan lunch. De dagar det börjar kurra i magen framåt elva tiden så tar jag ett litet mellanmål med äpple & mandelsmör. Oftast ligger ät-fönstret på 14-15 timmar, jag är ju oftast sugen på något senare på kvällen & just för mig är det lättare att hoppa över maten på förmiddagen. No big deal men jag provar mig  fram för att hålla vikten (inte så svårt för mig) men mest för att må så bra som möjligt.

Favorit-te, äpplen & mandelsmör

I början av den här veckan har det varit hysteriska logistik-kvällar! Vi var fyra som skulle till olika ställen med två bilar... suck.. så mycket skjutsande hit och dit. Jag har känt mig ganska trött men som tur var ger undervisningen i yoga mig energi även om det igår blev stressigt innan..
En yogakollega ville ta kort på en
som var trött men glad= me

Så fint utanför fönstret i yogasalen!

Det blir inte alls lika många steg den här veckan när regnet bara öser ner! Lunchpromenader med hund & paraply.... Längtar efter ikväll att få lite tid hemma & tända ljus!



2 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag fastar också då jag äter middag på eftermiddagen och sedan inget mer förrän till lunch nästa dag. I dag fastade jag från gårdagens middag till dagens middag. Jag äter KETO så jag känner mig inte ens hungrig. Bra att du provar dig fram.

    Så vackert träd utanför fönstret, och du matchar fint där med gardinen och löven utanför :-)

    Ha en fin kväll!

    Kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det låter fantastiskt att fasta så länge och inte känna sig hungrig, jag tror Keto är jättebra! Dock har jag en tolvåring i huset som älskar pasta, ris osv och då blir det ändå att alla i familjen äter samma gamla vanliga mat även om jag alltid ersätter hälften av pastan med vitkål.
      Ha ha såg nu att jag matchar gardinen... och det är ett superfint päronträd utanför huset där yogan är. Huset är det äldsta huset i vår lilla stad, jättefint.

      Kram

      Radera