tisdag 7 september 2021

Min spar-strategi

 Det var faktiskt mycket lättare att spara på semestern. Nu åker vi hit och dit i flera bilar, maten tar slut & det måste handlas oftare & det är inte så lätt att hinna med att tänka ut "vi tager vad vi haver-maträtter".

Jo pengarna är redan placerade men det som är kvar rullar iväg fortare om jag säger så.

Min strategi är fortfarande att ha FOKUS PÅ DET JAG HAR! Det är så lätt att dras med i reklam & tankevurpor på vilka kläder och andra prylar jag behöver. Sparboken som jag läste för ett tag sen fungerar faktiskt fortfarande som ett vaccin mot det. När jag tittar in i ett skyltfönster så är det snarare: Jaha de har tagit fram en ny höstfärg för att få oss att shoppa mer... Jaha nu är det vida jeans som gäller, vad har jag i garderoben? mina kostymbyxor är vida & kan kännas lite rätt i tiden osv. Nu tycker jag att det är kul med kläder men jag vill bara göra genomtänkta köp där jag har koll på vad jag behöver. Jag kanske inte lyckas helt men har ändå en strategi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar