måndag 20 september 2021

Min morgonrutin & helgen

Som yogautövare önskar jag att jag kunde skriva att jag visslande hoppar ur sängen framåt halv sex men tyvärr är jag ganska morgontrött. Jag vaknar oftast innan halvsju men älskar att ligga kvar & fundera en stund & bara njuta av att ligga & dra mig.. Sedan hoppar jag upp ur sängen & i mina mys-yoga-kläder & tar sikte på "yogarummet" där yogamattan alltid är utrullad. De bra dagarna som jag kommer upp lite tidigare gör jag lite uppvärmningsövningar innan min meditation de andra bara mediterar jag direkt. 

Efter det går morgonen i flygande fläng. Jag gör mig iordning packar matlådan & skjutsar familjemedlemmar till jobb & skola innan jag & hunden intar kontoret. 

Jag har genom åren jobbat en del på att förbättra mina morgonrutiner (utan större resultat) men i perioder brukar jag komma upp lite tidigare. De flesta vardagsmorgnar tillbringar jag ändå mellan 20 och 40 minuter på yogamattan. Med åren har jag kommit till en acceptans & good enough gällande yogarutinen. Det gäller att vara snäll mot sig själv men inte så snäll att yogan inte blir av😀.

Fina ljusstaken på yogastället
från gårdagens yogaklass

Helgen susade förbi i vanlig ordning. Stora dottern var hemma på fredagskvällen & vi gjorde en god fiskgratäng på gös som vi åt hela familjen💓. På lördagen städade jag ur det lilla växthuset då tomatplantorna hade gjort sitt & på söndagen gick mannen & jag en långpromenad & hittade ganska mycket kantareller. Tråkigt var dock att älgflugorna hittade oss, vilka hemska små kryp det är.

2 timmar promenad, 11 000 steg & kantareller!

Smörstekta äpplen & havregryn med grädde 
är min typ av mellanmål, sockerfritt men med 
lite honung. Boken jag läser nu är bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar