torsdag 30 september 2021

Slår mig själv på fingrarna

 Jag håller på att tittar igenom kostnader & ska säga upp ett abonnemang som sparar några hundralappar i månaden. Det är "konstigt" att det är väldigt lätt att komma fram till kundtjänst när man vill teckna något men när man vill säga upp är det plötsligt väldigt lång telefonkö & man blir överöst av argument för att behålla det. -Nej tack, jag har bestämt mig! gäller det att vara helt säker på innan man ringer för att inte falla för försäljningsknepen.

Något annat jag har bestämt mig för är att ha fokus på det jag har. Men ändå måste jag hela tiden passa mig & slå mig själv på fingrarna😅 eftersom jag gärna hamnar i att googla hudvård & känner att det här behöver jag ha. Hittade ett ekologiskt hudvårdsmärke som jag har haft innan: Mossa på rea på Apotea, billigt & hyfsat bra. Nej men vänta nu, hur var planen...? Jag får göra slut på det jag har hemma först!

Samma sak att jag har kollat på kläder, nu var jag faktiskt ändå både miljömedveten & sparsam då jag letade på Sellpy. Koftan jag tittade på i fint material såg bekant ut. Jo jag har en i samma modell & material hemma någonstans. Kanske bäst att leta reda på den först & låta den lufta sig några gånger.. Känner ni igen?

Nu när mellandotter flyttar ska jag försöka att gå igenom alla garderober & badrumsskåpen innan jag handlar minsta lilla pryttel! Underbart kul för henne att få eget hushåll, väldigt tomt hos oss... men också kanske lite mer ordning, tjejer i 20 års åldern... ni som vet, vet.

Jag tänker på & skriver om att vara sparsam nu men jag skänker även pengar till Greenpeace & Naturskyddsföreningen, det känns viktigt för mig & det har jag gjort i många år.

Over and out, (i det regniga vädret...)

Blä för regnväder


2 kommentarer:

  1. Hej,
    Så där har jag också gjort, skurit ned på onödiga kostnader och abonnemang. Alla bäckar små...Det drar så snabbt iväg gällande kostnader.
    Jag kikar också men har köpstopp. Försöker istället komponera ihop kläder jag redan har. Haha...Ja, det där med hudvårdsprodukter ja. Har du lyssnat på Agnes Wold? Enligt henne behöver vi inga hudvårdsprodukter! LoL!

    Varm kram och tack för din kommentar hos mig!

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för att du tittar in hos mig. Ja det är verkligen många bäckar små med utgifter och det har jag fått syn på ännu mer när jag sparar aktivt.
      Då borde jag lyssna på Agnes Wold och kanske bli inspirerad att klara mig utan hudvårdsprodukter:-) men det vore så tråkigt, hudvård är lyx för mig.

      Varm kram och trevlig helg!

      Radera