torsdag 25 juni 2009

SALLAD


Nu när det är härliga, varma & soliga sommardagar vill jag inte stå i köket i flera timmar & fixa mat. Då är det smidigt att göra sallad! Den här veckan har jag varierat mellan kassler & stekt kycklingfilé. Jag har blandat gräddfil med sweet chili sås till dressing. Sen kompletterar jag med tillbehör som tex tomat, gurka, ananasringar, röd lök, sallad på kruka, melon, goda oliver, pepperoni på burk eller vad man önskar. Jag serverar det i skålar så får barnen plocka det dom vill till sin egen sallad. Idag kokade jag dessutom pasta till barnen & bulgur till mig så blir det lite matigare. Jag väljer bulgur för jag läste någongång i Pernilla Wahlgrens blogg om att hon hade fått finare figur av att äta mycket bulgur istället för pasta. Nu brukar jag aldrig tänka på vikten men med tanke på att jag ska i en speciellt fin vit klänning i september så.. + att jag har ätit en bulle, en glass, & en japp idag utöver den vanliga maten..
Dessutom har yogan fått stryka på foten både igår & idag, igår pga en hemsk huvudvärk (tror att jag drack för lite i värmen man förlorar en del vätska när man ammar) & idag för att hela familjen åkte & tittade på fotboll istället.. Heja Degerfors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar