lördag 13 juni 2009

Jogga & Yoga

Eftersom jag hela tiden är fikasugen (jag skyller på amningen..) så har jag tänkt att det är nog bäst att börja jogga. För då kan jag ju fika lite till!
Sagt & gjort idag snörde jag på mig joggingskorna & tog med mig lillhunden till joggingspåret. Fast det kändes lite mastigt att chocka kroppen med att börja springa direkt. Därför gick jag 30 steg & sprang i 30 steg hela rundan som jag tror är ca 4 km. Kändes lätt i början men blev ganska jobbigt i slutet, har aldrig direkt lyckats bli någon joggare utan det brukar bara bli någon tur på sommaren.. När jag kom hem rullade jag ut yogamattan & gjorde 5 suryanamaskara A & 3 B, alla stående & fram till Janusirsasana A. Kändes väldigt smidigt & bra när jag var varm efter "joggingturen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar