måndag 15 mars 2010

Andlighet


Visste ju att det var fullmåne den femtonde men insåg inte att det var idag förrän nu ikväll. Så den planerade kvällsyogan får vänta till imorgon, kändes helt ok då jag har varit ganska skönt ledbruten från yogan igår, har känt mig lite som att jag har haft "känslorna utanpå kroppen". Som om jag yogat bort en fasad.. svårt att förklara men jag har känt mig lite skör & gråtmild idag..(Fast jag väntar på att den där riktiga gråten ska komma fram i yogan någongång, som en del av mina yogavänner berättar om).Kändes mindre ok att jag åt två färska cocosbollar (köpta) ikväll till kaffet.. hade tänkt att dra ner på sockret efter en helg med lite för mycket fikabröd & lite lördagsgodis.
Eftersom det inte blir yoga ikväll så får det bli andlighet i bokform istället. Lev livet fullt ut av Eckhart Tolle. Har precis börjat läsa den så jag har inte hunnit så långt, men än så länge så relaterar jag det jag har läst till yogan. Handlar mycket om att andligheten finns i att vara här & nu, & inte tänka, bara vara. Precis det man strävar efter i yoga & meditation. Namasté

3 kommentarer:

  1. Åh, jag som har yogat ikväll.. hade inte en tanke på att det är fullmåne ikväll. Hmmm får se hur jag sover inatt då. Det är ingen regel de antar där jag går på yoga iallafall.
    Trevlig blogg förresten =)
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Eckhart Tolle - som jag tänkt att jag ska läsa honom men det kommer liksom alltid något i vägen... Du får gärna berätta vad du tycker om boken.
    Ja jag är den gråtande sorten :) yogagråten är som en reningsprocess, ganska utmattande men befriande. Vi är ju alla olika och alla gråter väl inte på samma vis eller har samma behov? Namasté

    SvaraRadera
  3. Hej, min yogamentor säger att fullmånen påverkar ledvätskorna så att man lättare gör sig illa & det vill man ju inte.
    Lovar att komma med en recension om jag nu kommer igenom hela boken, det där vet man aldrig, vissa böcker läser jag i ett nafs, andra blir liggande på natthusbordet i evigheter...:-)

    SvaraRadera