söndag 14 mars 2010

Mysore

Först fortsättningskursen, härligt att se hur alla utvecklas, andas & hittar rätt i sina asanas. Känner mig tacksam att jag får undervisa i yogan, att få dela med mig av det som har hjälpt mig så mycket. Har fått en del idéer på sistone, inget ovanligt då jag tänker lite för mycket ibland,.. Skulle vilja undervisa i yoga för de som lider av oro & ångest. Har hört att det är så vanlig bland skolungdomar idag. Tror att yogan skulle kunna hjälpa många & jag vill lägga fokus på andningsmeditation, solhälsningar & stående asanas & guidad meditation som avslutning. Får se om jag förverkligar min idé i framtiden..
Ikväll hade jag vikarie på mysorepasset, då jag har svårt att klara av två pass på samma dag med min svikande röst. Därför åkte jag dit & yogade själv. Det var helt underbart, längesen jag yogade med mina "gamla" yogavänner, ger så mycket energi att yoga tillsammans med andra. Fick nytt hopp om vad jag klarar av på mattan, do your practise and all is coming..

3 kommentarer:

  1. Jag känner ibland att jag liksom kommer från yogan. Känslan. Torkar in på nåt sätt. Då är det tid att söka energi och lust tillsammans med yogavänner. Det stärker och tar en över trösklarna. Gör gott!

    SvaraRadera
  2. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv:-). En puff över tröskeln & nu är jag där igen..i yogan. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt haft en del yoga för unga tjejer och är också attraherad av den tanken, precis som du. Åh, det är länge sen jag yogade med några vänner, saknar det jättemycket ibland.

    SvaraRadera