onsdag 15 juni 2011

Sommartider

Igår kväll hade jag mitt yinyogapass. Känns att det är sommartider, bara några få där. Kändes trögt att åka dit. Det var skolavslutning på morgonen & på kvällen åt vi tacos (barnens beställning) & jordgubbar med glass & grädde. Fick rusa iväg direkt efter middagen. Bara jag kommer dit känns det bra men inser att jag behöver semester även från "yoga-jobbet". Kommer bara köra ett pass till & sen blir det sommarledigt. Är liksom lite mellan två stolar eftersom jag nu praktiserar kundalini men undervisar i yinyogan. Går ändå bra, smyger med lite kundali i yinpasset. De gifter sig fint, uppvärmning the kundalini-way passar bra ihop med yinyogan.
Saknar mina yogavänner som går på mysoreträning tillsammans. Pratade med min yogavän & hon undrar om jag har hittat tillbaka till ashtangan. Då känner jag väldigt starkt & tydligt att just nu är det Kundalinin som gäller för min del. Känns lite ensamt men rätt. Ikväll hade jag planerat att får en lång yogastund & naturligtvis ville lilla M aldrig somna. Hon lekte koja under täcket, hon ville oxå yoga & satt i halvlotus & såg nöjd ut, hon hittade en paljettkjol som hon provade.... Vill bara ta allting med ro & acceptans men blir lite stressad av att det inte blir som jag planerat. Tillslut somnade hon i mannens knä i soffan & jag fick en liten yogastund. Men ikväll blev jag mest trött, yr & illamående av alla repetitioner i övningarna.
Lilla M är skolavslutningsfin!!



2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med ensamhet, när man väljer en annan väg än de man tränat tillsammans med. Men vi har alla olika stigar och vägar att närma oss det vi söker. Du har ju hittat det som du vill fortsätta med, då ser det ut så nu. Jag tycker du är strong!

    SvaraRadera
  2. Tack Annika, dina ord värmer!

    SvaraRadera