lördag 18 juni 2011

Surt & trögt

Det här är den andra mammagrisen i familjen, eller mattegrisen kanske man ska säga.. Hon älskaar sin matte, kanske för att jag är den som går flest promenader.(mest av allt älskar hon mat men inte hundmat.. jaga katter står ockå högt i kurs).
Lilla M har feber så här har jag spenderat mycket av tiden i soffan & sängen. Igår kväll var jag på tjejmiddag. God mat & kul att få träffa tjejkompisarna. Nu när vi är fyrtioplus så har nog pratet ändrat sig en del. Vi njuter mer av livet & pratar med glädje om vad det är fint ute nu. Pratar också om vad livet är skört då en av tjejernas nära bekanta, en familjefar, hastigt gick bort. Cyklar hemåt framåt tolv & sen vaknar lilla M & krånglar litegrann. Alldeles för lite sömn & idag blir därefter. Sur & trög känner jag mig. Sömn är ovärderligt för mig! Andra saker som jag vill ha varje dag är nyttig mat på regelbundna tider, yoga & promenader. Då mår jag som bäst.. Har inte blivit så värst med det de senaste dagarna.

4 kommentarer:

  1. Känner igen detdär med att samtalsämnena förändras med åren. Lite genant är det samtidigt... att upptäcka man måste svälja gäspningar allt tidigare om kvällarna, även fast man sitter i gott sällskap och har det trevligt :) Sömn är också ovärderligt för mej, dagsrytm överlag. Blir grinig och trött om cirklarna rubbas alltför mycket... det är nog därför det känns nästan lite skönt att gå tillbaka till gamla jobbet för min del: rutinerna, självklarheten och lönen finns på kontot när den ska, skratt. Och att ledig dag är ledig dag och ingenting annat.

    Ta hand om er overthere, med febern och allt det andra som inte alltid blir som man tänkte och ville. Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Varm kram tillbaks. Med mammaledigheten i färskt minne så vet jag att det är faktiskt skönare att vara ledig när man jobbar.. Men kan ändå inte låta bli att drömma om långledigheter.. Nu är det alldeles för sent igen, har yogat nästan mitt i natten..

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha sömn. Massor :) Och jag tycker om rutiner, struktur i vardagen så flyter det andra så mycket bättre. Kram från en som också är trött och lite grinig :)

    SvaraRadera
  4. Kram tillbaks, rutiner & struktur låter tråkigt men är bra..

    SvaraRadera