torsdag 9 juni 2011

Idag

Frågor som jag borde tänka på är: vad är tao? & vad är yin? Har alltså fortfarande inte lämnat in kompletteringar på min hemuppgift på yinyogakursen. Förstår inte riktigt varför för jag brukar vara snabb & ambitiös när det gäller yogan.. Måste ta tag i det före semestern för jag vill nog gå steg 2 som är i oktober.. Vill känna efter inåt så det känns rätt. Förstår hur det här låter...., bara gör det NU vill jag skrika åt mig själv.. Igår kväll var vi på en underbar utflykt med mellan I:s klass. Vi åt goda mackor i gröngräset & barnen badade i en sjö när kvällssolen gassade. På vägen hem stannade vi där de har djurhagar för barn. Klappade supersöta kaninungar, tittade på ankor, får, getter & en åsna. Stortjejerna tjatade sig blå om att få hyra sommarkaniner. De lovade att inte tjata om Liseberg eller något annat om de bara fick hyra kaniner. Kan vara ett billigt alternativ på semestern..
Hann ändå med en liten yogastund. Tacksam för det idag, det gör stor skillnad för mig! Har börjat med de fem tibetanerna igen. Är en kraftfull övning som ger styrka & energi på mindre än en kvart. Passar bra nu när det närmar sig sommarlov med stormsteg & man inte brukar få så mycket egentid där hemma. Märker att träningen är en färskvara. Är hur snurrig & illamående som helst efter bara 8 varv, sist jag gjorde den snurrade jag 21 varv utan problem. Även de andra övningarna får jag göra färre repetitioner av.
Frog pose. Jag har lånat bilden här http://kundalinirisingyoga.wordpress.com/
Efter det gjorde jag lite uppvärmingsövningar framför tvn. Ska försöka lägga till några benövningar, märker att mina ben har tagit lite stryk av att jag har slutat med ashtangan. Frog pose kanske kan bli en daglig övning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar