onsdag 16 januari 2013

Mitt val

Ingen yoga eller grön drink igår. Så gick det med den intentionen för januari. 14 dagar yoga i rad får väl vara bra nog. Ladies holiday är här. Varför blir man alltid lite förvånad även om det är likadant varje månad. Känner mig inte låg till sinnet mer skör i kroppen. Får även svar på varför jag var lättstressad i helgen & varför jag är så himla trött. Dessutom känner jag av en del symptom i kroppen. Hösten 2011 fick jag muskelryckningar i händerna och det var riktigt otäckt. Tog alla tänkbara prov inom sjukvården & som tur var hittade de inget fel. Symptomen avtog, jag tror att akupunkturen var till stor hjälp. Nu känner jag endast av det just innan mens. Antingen är det nog pga hormoner som löper amok eller att min energi går ner väldigt mycket. Ändå känner jag att min grundkänsla just nu är glad & hoppfull. Även om humöret inte är på topp & orken inte finns med. Men när jag får lite tid för mig själv som på promenaden på lunchen känner jag mig ändå uppriktigt glad över att vara jag. Känner att jag älskar mitt liv. Jag har fått min beskärda del av ångest & oro när jag var yngre. Nu väljer jag att fokusera på det som är bra. Jag vet att det man fokuserar på växer. Kanske bloggen ibland känns ytlig när jag väljer att skriva om det vardagliga utifrån en positiv känsla. Men det är mitt val.

2 kommentarer: