onsdag 15 maj 2013

Mera mat!

Jag har inte köpt boken än. Men det måste jag nog..Jag är intresserad av mat & att leva hälsosamt, absolut. Men jag tror att det är viktigt att man inte har för mycket pekpinnar runt maten. Jag vet tyvärr flera som har valt att leva vegetariskt eller väldigt hälsosamt & ändå blivit sjuka. Man får passa på att leva nu & komma ihåg att man hela tiden har val. Man kan välja det som känns bra. Härligt iallafall att få inspiration & nya infallsvinklar. Äta direkt från naturen, det gillar jag!

4 kommentarer:

  1. Jag har precis börjat läsa den här:
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127130045
    På rekommendation av Karin Björkegren Jones.
    Den pratar mindre pekpinnar och mer val som ekologiskt, fullkorn, Omega-3 osv. Sen kan man vara vegan eller inte. Jag ska läsa mer och ser vad det ger.

    SvaraRadera
  2. Hej Stina, kul att du är här:-). Tack för tipset låter som intressant läsning! Fullkorn är ju min grej ! Kramar

    SvaraRadera
  3. Har inte läst den ännu. Men tack för tipset! Tror också på att välja det som känns bra. Inte äta efter någon trend eller några måsten utan efter kroppen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänka positivt om det man äter tror jag är guld värt. Glad att du läser hos mig:-)

      Radera