torsdag 12 december 2013

Det är alldeles för mycket av

datasystem som strular. Luciakronor som inte lyser & lucianattlinnen med fläckar i fel storlek. Ladies holiday & en stor finne på kinden.Trötthet & skörhet. Lera, grus & blankis på hemvägen. Hund med lerig mage & tassar. Tvättkorgen som är full. Stressiga mornar med en trött familj som ska skjutsas till olika skolor, dagis & jobb. Mörker & fulltecknad kalender.

Men också tacksamhet & någon sorts tillit som har växt sig starkare. Sedan konserten i helgen har jag varje morgon vaknat med någon Håkan låt på hjärnan. Försöker fylla den med mantran istället. Ler lite åt mig själv nuförtiden är jag noggrann med vad jag "konsumerar i tanken". Vill lyssna, läsa, sjunga om sådant som gynnar mig. Den här Håkan låten är däremot full av Keep up! " Jag tror när vi går genom tiden att allt det bästa inte hänt än" Kram & Sat Nam

2 kommentarer:

  1. Exakt så, det bästa har inte hänt ännu. Och även om vardagen är fylld av förtret och lera så finns det andra också. Keep up the good work!

    SvaraRadera