måndag 2 december 2013

Måndag


Trots goda intentioner & en bra start med en grön drink är det ingen bra dag. Andetaget stannar uppe i bröstet & jag känner mig stressad.
  • Beror kanske på att jag har råkat dubbelboka två viktiga jobbmöten.
  • Att jag inte sov så bra i natt. Råkade skära ett djupt hack i tummen igår när jag egentligen skulle skära i en paprika. Det har bultat & värkt i tummen hela natten. Mannens nyslipade globalknivar är inte att leka med.
  • Att jag inte har yogat mycket i helgen. Hade verkligen tänkt att gå upp tidigare & ägna mig åt yogan. Men kände mig krasslig i lördags & sov för länge i söndags. Fick nöja mig med att sprida yogans goda genom min söndagskurs.
Nu känner jag mig väldigt dum som gör en lista på det som jag inte vill ha. Får vända på steken & punkta några verktyg som jag kan ha nytta av idag.
  • Att inte fly undan den negativa känslan. Stanna, ge den ett namn, se var den sitter i kroppen, hur stor plats den tar & om den har någon färg. (min sitter i solar plexus & heter frustration idag).
  • Tillhör det här mig? Om det känns lättare så låt det försvinna bort.
  • Vad är det som är bra med det här som jag inte har lagt märke till?
  • Vad är det som är bra med mig som jag inte har sett?
  • Hur kan det bli ännu bättre?
  • "All of life comes to me with joy and ease and glory"
Lite yoga på det här så är jag nog på banan igen framåt kvällen.

6 kommentarer:

  1. Bra med listor. Det gillar jag. :-)
    Keep up och stor varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Carina, vi "keepar up" tillsammans! Kram

      Radera
  2. Jag gillar detdär med att hörsamma, hitta och sätta namn på känslor, som tar över i kroppen. Det blir så tydligt då och enklare att släppa taget om.

    Kram och Sat Nam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ofta vill man gömma undan dom känslorna man inte vill ha. Men det hjälper inte att fly utan man borde möta dom... lättare sagt än gjort. Idag är allt mycket lättare... Kram & Sat Nam

      Radera
  3. Vad härlig du är som vänder på listan...det var nyttigt för mig att höra idag.
    Tack!
    Kram

    SvaraRadera