tisdag 10 februari 2015

Uppdatering

Med yogalärarhelgen i färskt minne skulle jag kunna skriva. Men om sanningen ska fram så är det som helgen har flutit ihop till något suddigt & svårt att formulera. Nu när jag tänker så att pannan rynkas har jag ett svagt minne att jag var så stressad när jag åkte hemifrån i fredag. Stressad med lite lågt blodsocker körde jag timmen i bilen & hann fram just in time. Det tog ett tag att tina upp mig från mitt missnöjda tillstånd. Yogapasset hjälpte inte helt men alla fina kurskompisar gjorde det hela bättre. Lördagens delning var befriande, nästan alla hade haft det lite kämpigt sen sist vi sågs, stångats med sin sadhana /eller avsaknaden av sadhana. Det var både tårar & skratt. Som vanligt mycket teori blandat med yoga, meditation & mantran. När jag tittar på anteckningarna har jag inte skrivit så mycket om det som kommer med på vår sluttenta. Däremot om de 10 kropparna (som inte är med på tentan) har jag skrivit sida upp & sida ner, intressant♥. Annars har jag sovit lite dåligt på madrassen i yogasalen, ätit vegetariskt & har haft både fredags & lördagsmys utan tv men med choklad & trevlig sällskap. Fyllde år i söndags & tänkte inte så mycket på det men tack vare facebook sjöng alla kurskamrater Ja må hon leva på morgonen. När jag kom hem till familjen på kvällen fick jag brakmiddag med oxfile (där var det slut på den vegetariska eran) & fina presenter.
Idag har vi även firat vår fina mellandotter som fyller fjorton år. Minns när jag var gravid med henne & vi firade min födelsedag, då sa min mamma att det dröjer nog ett tag innan bäbisen kommer men redan två dagar efter kom hon med buller & bång (11 minuter efter vi kom till sjukhuset). Älskade dotter, hjärtat svämmar över♥.

5 kommentarer: