fredag 21 augusti 2015

Tiden & tankarna

Väskan är packad med vita kläder. Imorgon bitti bär det iväg till Järna för en yogalärarträff & yogafestival. Men innan dess kräftskiva med grannarna & till det ska jag baka en blåbärspaj. Vädret är ljuvligt & varje dag efter jobbet har jag suttit på bryggan & sugit i mig av värmen & solen. Jag har också varje dag planerat vad jag ska hinna med på kvällen. Kanske vika tvätt, gräva i trädgården, yoga, plugga inför yogatenta, gå en långpromenad med hunden, handla, laga god & näringsrik mat osv. Jag ni förstår planeringen har inte riktigt gått ihop. Efter soltid på bryggan, matlagning, den prioriteras alltid hos mig, & någon skjuts till & från träning för mellandotter har det varit kvällen & trebarnsmamman har varit trött. Min planering är tankar som inte gagnar mig. Känner mig lite misslyckad & som jag inte hinner någonting & att tiden inte räcker till. Det är bra att jag är medveten om mönstret jag har. Vet att jag läste någonstans om att man ska sätta sig ner & fråga sig; What is the moment asking for? (låter bättre på originalspråk:-). Mer så vill jag leva. Har också märkt att jag har med mig i arvet (vill inte hänga ut någon här) att räkna det som inte blivit gjort, det som inte är klart tex i trädgården. Kan man vända det till att "count my blessings" ger det en helt annan känsla. 
På söndag är det sista dagen med meditationen Sat Nam Ji. Egentligen behöver man inte sluta efter 40 dagar men för min del blir det så. Har dragits med väldigt stel & ond nacke den senaste tiden, har även yrsel som kanske kan bero på det. Vet inte om ställningen i meditationen har något med det att göra men ändå bra att sluta & se om det blir bättre. Nästa vecka har jag bokat en tid för Kraniosakral terapi. Vet inte riktigt vad det är men det kanske kan hjälpa nacken. Hittade en lite annons om behandlingen i tidningen för länge sen som jag klippte ut. Har inte kunnat släppa tanken på att gå dit & nu när nacken bråkar slog jag till & bokade en tid, spännande..

Önskar alla en riktigt trevlig helg & jag återkommer med rapport från mitt yogaäventyr i Järna. Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Kräftskiva och yogahelg-det är kontraster det! Bra att du är medveten om hur du tänker för inte är du misslyckad för att du inte hinner allt det där, det är ju omöjligt. Tycker tvärtom du är helt galet fantastisk som hinner jobb, barn, yogautbildning, ett rikt socialt liv och massor av mer. Jag har gjort en meditationsteknik ett tag, där man på morgonen som en del av meditationen går igenom dagen i huvudet. Det är rätt bra, för då klämmer man inte in så mycket mer än det man verkligen ska göra om du förstår. Jättespännande med kraniosakral terapi, jag har också varit nyfiken på det. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande med din meditation. Det blev lite mycket med helgen också ska skriva om det nu. Stor Kram!

      Radera
  2. Du keepar verkligen up, i alla situationer som jag ser det. Du ser, lär dig, blir medveten och går vidare. Hoppas din yogahelg blir finfin, och det är den med all säkerhet. Kram och det ska bli spännande att läsa om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är så glad att vi har den här sammanhållningen via bloggarna. Ibland känns det lite ensamt i den här yogakarusellen:-). Kram

      Radera