måndag 10 augusti 2015

Tröttmössa

Sömnen blev lidande i helgen då tonåringarna var på festival i vår lilla stad & jag agerade taxi (läs hönsmamma som vill se till att dom kommer hem säkert). Tröttmössan sitter på länge. Har kontakt med yogavännen som snart är inne på dag 40 i en riktigt fysisk kriya. Glad & imponerad över hennes framsteg men inom mig gnager det att jag nog borde göra en mer fysisk kriya nu. Inför kursavslutningen i september har vi fått stränga order om att träna upp vår stretchpose till tre minuter. Jag är verkligen inte där än. Men lyssnar jag på kroppen så vill den ha den lugna yogan. Den yogan som har blivit min grund, olika övningar som ryggflex & ryggvridningar, djupa andetag, fokus i tredje ögat. Att landa på mattan. Idag är det dag 28 på global sadhana meditationen. Jag tycker mycket om den fortfarande. Sat Nam Ji

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar