tisdag 18 augusti 2015

Yogaplugg

Har fortfarande lite semesterfeeling trots att jag jobbar. Alla döttrarnas träningar har inte dragit igång än och min yogaundervisning tar inte fart förrän i september. Skönt att kunna ägna kvällarna åt att ta det lugnt i solen. I slutet av september har vi sista gången på yogalärarutbildningen & det är dags för vår tenta. Hade tänkt att plugga under sommaren men det har inte blivit av. Läste första kapitlet i manualen när jag satt på bryggan härom dagen. Det är som att saker faller på plats bara genom att läsa det. Det är så enkelt & sant!

4 kommentarer:

  1. Tänk att tiden gått så snabbt! Och det är som du skriver, bitarna faller på plats.
    Lycka till med tentan! :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja oj vad det har ruschat på! och jag önskar att jag hade plockat fram manualen lite oftare för det ger svar när man tvivlar ibland... Tack och tack detsamma med ditt läsande. Kram

      Radera
  2. Ja oj, du har pluggandet framför dej! Ett pluggande som är superintressant, men också dödligt tråkigt mellan varven. Jag hade jättesvårt att läsa boken inför tentan, höll mej mest till mina anteckningar... vilket visade sig på tentan sen, det jag hade missat var ur boken, det andra satt som det skulle :) Men boken i sig är en sann guldgruva och jag gillar att "höra" Yogi Bhajan när jag läser, det är väldigt annorlunda skrivet och hans själ lyser verkligen igenom.
    Lycka till och du, det låter skönt med en mjuk augusti!
    kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att du också hade svårt att läsa boken.. Den är väldigt mastig på något vis och man undrar hur mycket som fastnar. Men den är en guldgruva som du skriver och tänker att där har man material att läsa resten av livet.. Kram

      Radera