måndag 31 augusti 2015

Trött men tacksam

Inte alls tänkt att det skulle dröja så länge innan jag skrev ett inlägg här. Var på väg att skriva flera gånger förra veckan men det blev aldrig av. Det som däremot blev av var morgonyogan. Vaknade av mig själv så pass tidigt att jag hann med yogapasset för de tio kropparna som jag jobbar med nu. Tittar jag tillbaka så var jag också på strålande humör, kan det ha något samband måntro. Idag var en annan dag. Vi var på roligt kalas i lördags & kom hem alldeles för sent. Klockan var redan sen när vi bestämde oss för att ringa taxi & lägg på en timmes! väntetid på det. Tror att jag sov igen i natt & vaknade inte alls i tid för att yoga. Känns som hösten är på intågande. Tacksam för den trötta men fina dagen igår. Att verkligen suga ut det sista av sommaren. Imorgon drar mina yogaklasser igång igen. Den här gången har jag ingen riktig plan, förra terminen hade jag planerat alla pass i förväg då det var en del i lärarutbildningen. Nu ska jag gå mer på intuition igen, nästan så att jag själv är nyfiken på vad jag ska hitta på imorgon:-). Kram & Sat Nam

2 kommentarer:

  1. Låter skönt (och kanske tom. nödvändigt?!) att ta hösten som den kommer och inte spika hela terminen på en gång. Det finns en härlig frihet i att våga backa och våga vila. Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att rätt yogapass dimper ner om man inte har detaljplanerat allt. Kram!

      Radera