lördag 12 mars 2016

Lördag & lyssna på Yogiskt podd!

Tredje dagen med en kriya för meditation & självtillit. Jag har gjort den förut men nu gör jag den med en lärare via youtube. Skönt att slippa att flippra med timern & bara lyssna på instruktionerna. Fungerar bra i kundaliniyogan då vi gör samma rörelse under en viss tid. Jag föredrar att yoga själv men ibland när det är lite trögt är det bra med lite hjälp via skärmen.

Skön lördag, först lite plock & städning hemma & sen var det en liten konsert med minsta dottern & hennes klasskamrater, de är med i ett projekt & hade en hel symfoniorkester bakom sig. Kände att jag fick en längtan att gå & lyssna på livemusik, med vuxna vänner, prata & kanske ta ett glas rött utan att behöva oroa sig för hur tonåringarna ska ta sig hem... Nu får det bli tacomys med familjen & melodifestivalen istället.. Allt har sin tid.

Känner mig väldigt stel i kroppen nu & har ont i vänster sidan. Tänker att jag vill äta mer vegetariskt, att det har varit dåligt med det på sista tiden, jag anpassar mig efter familjen. Tror att lederna mår bättre av vegetariskt. Idag fick det bli en vegetarisk pytt med halloumiost, den blev inte helt lyckad då jag kokade potatisen, palsternackan & moroten lite för länge, därav lite mosigt, men ändå så gott. En vegorätt att lägga på minnet..
Nyss gick jag på promenad i spåret & lyssnade på podden Yogiskt. Hade inga hörlurar (laddare & lurar bara försvinner hemma..) så jag spelade på högsta volym inne i skogen.. .. Fint att få höra samtal om yoga, ser fram emot nästa avsnitt. Rekommenderas! Kram & Sat Nam♥


4 kommentarer:

  1. Är ingen poddare, men Yogiskt ska jag lyssna på. Såklart ❤️��
    Ja, allt har sin tid. Ibland svårt att se det i stunden, men backspegeln är bra att kika i sådär hastigt så man får den större bilden så att säga.
    Kram och tack för kriyatips också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo lite svårt att se det i stunden, känns som småbarnsårens sömnlöshet är lite tillbaka här..pga tonåringarna.. både suck och kärlek..Jag lyssnar ibland på poddar när jag jobbar, annars har jag svårt att få tiden. Kram

      Radera
  2. Har man problem med lederna så tror jag absolut att vegetarisk kost kan vara bättre, att man främst låter bli rött kött. Har en god vän med reumatism som blev nästintill besvärsfri när hon slutade med kött. Samtidigt tänker jag att kött kan ju vara så mycket. Det kan vara antibiotikatätt och komma från djur som mått riktigt dåligt. Det tror jag inte att du äter iofs men tänk vilken skillnad på att äta kött från naturbetesätande ekologiska djur eller vilt.Har du problem med lederna?
    Det där att man måste anpassa sig efter en hel familj, det känner jag så väl igen, men sedan kommer en tid när du bestämmer helt och fullt :) Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om stel i kroppen räknas som problem med lederna..Men gillar ditt tänk angående kött och ja vi köper bara svenskt och mest eko men man vet inte alltid hur djuren har det ändå. Tänker att vi kommer äta mer som ni längre fram, min man har haft astma som är inflammation och då är det bäst med inflammationshämmande kost. Men vi äter mycket nyttigheter idag med. Kram!

      Radera