torsdag 16 juni 2016

Mål & mening

Lyssnar på ett avsnitt av träningspodden som Nina tipsar om här & får en tankeställare. Det handlar en del om att sätta upp långsiktiga mål. Jag tycker om att tänka en "vision" hur jag vill ha det både hemma & på jobbet. Men det är inte alltid lätt att ha visionen i starkt minne när vardagen bjuder på utmaningar som jobbstress, trötthet (ni vet tonårsmamman) & annat.

När jag hörde det här poddavsnittet som handlar om träning så började jag fundera på mina mål med min "träning" Något som jag tänkt på ett tag är att jag vill gå mer "all-in" i min yoga. Att jag vill bli starkare & öka min "keep-up-spririt" som är en stor del av kundaliniyogan. Ett annan mål är också att jag vill orka springa lite längre än jag gör nu. Nu springer jag ibland på hundpromenaderna men vill kunna springa ett varv på spåret utan att få negativa tankar & stanna upp. Ska jag vara ärlig är det nog mer det mentala som hindrar mig från att springa länge än själva förmågan. (Kan hända att jag får äta upp det uttalandet på nästa joggingrunda..).

Jag ska anmäla mig till Järna yogadagar & fram till dess ska jag satsa mer på min yoga. Hur det ska gå till rent praktiskt får jag ta mig en funderare över. Det andra målet är att jag ska kunna dra på mig joggingskorna & jogga ett varv på spåret (utanför husknuten) utan att stanna.


2 kommentarer:

  1. Det ÄR inte lätt att veta vart man ska styra sin energi och att sen hålla fast vid det. Så lätt att vilja för mycket åt alla håll. För det mesta är jag nöjd med det och det är också bredden som jag förespråkar när det kommer till träning, men som jag också skrev så ska man då också vara införstådd med att prestationskrav kanske inte är de mål man ska ha. Vision låter bra, som en mjukare version av mål :)
    Kram, keep up och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej absolut är det svårt i perioder men om man heller inte tar sig en funderare och tänker ut vägen kan man lätta hamna lite åt fel håll.. Hi hi Kram och tack

      Radera