fredag 17 juni 2016

Uppdatering & jag älskar mitt liv-mood

Igår drog jag på mig tightsen & joggade ett varv på spåret, utan att stanna. Det gick inte snabbt men det var inga större problem att orka. Ibland är det bara att göra utan att fundera. Tänker inte ha några stora mål men en ren joggingrunda per vecka kanske kan vara rimligt. Just för att jag ska få in rutinen & med lätthet ge mig ut på en runda..

När jag gick hem från joggingturen tänkte jag på ett känslotillstånd som jag har haft i perioder. Då jag ofta tänker att JAG ÄLSKAR MITT LIV! Funderade på när jag hamnar i det "moodet". En ingrediens som krävs är långsamhet. När jag tar mig tid att göra saker långsamt, att sakta gå & vara närvarande, att strosa omkring i trädgården, att ha tid att yoga & meditera utan att få lite dåligt samvete för saker som väntar. Lite kontrast mot att jag vill springa men allt måste få finnas.

Önskar dig en riktigt skön början på helgen! Kram & Sat Nam♥

5 kommentarer:

  1. Ville mest bara skriva en rad och hälsa att jag läser allt du skriver och jag blir så glad av det som står här idag. Underbart! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte på dig idag Lotta & nu dyker du upp här. Glad jag blir! Stor kram

      Radera
  2. Känner igen! Både det att långsamhet behövs, men också farten. MEN fart när man själv vill det! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast om jag känner efter (när det gäller träningen inte i övriga livet) så längtar jag mest efter långsamheten så ibland måste jag utmana det där och lägga in fart i schemat. Kram

      Radera
  3. Skönt när man hittar det man behöver av både stillhet och fart. Låter fint med lite joggingturer då och då, varvat med det lugna långsamma. Kram!

    SvaraRadera