onsdag 21 september 2016

Det jag prioriterar!

Ibland när jag är i stressiga perioder/har pms/är lite skör kan jag falla in i fällan att jämföra mig med andra. Oftast handlar det om de som har mer välskött trädgård & mer städat än jag. Så himla dumt! Då gäller det att påminna mig själv om vad just jag prioriterar nu!

Mina prioriteringar är

Laga god, hyfsat nyttig mat till familjen varje kväll som vi äter tillsammans. Häromdagen gjorde jag detta. Det var gott!

Yoga, nästan varje dag. Kväll eller morgon, bara den blir gjord är jag nöjd.

Läsa högt för minsta dottern innan hon ska sova. Just nu läser vi serien om Tsatsiki, många skratt har det blivit!

Undervisa i yoga, nu har jag två tillfällen i veckan, snart blir det tre.

Ja ni förstår att jag gör lite annat också som att städa ibland (hjälp, just nu är det hundhår överallt), tvätta & allt annat som måste skötas i en hyfsat stor familj i hus. Vissa perioder haltar en del av det men om jag bara får till mina prioriteringar är det ett bra liv, som jag uppskattar & är tacksam för.

Önskar att jag kunde skriva VILA på listan också men det vore att ljuga..  jag tränar fortfarande på det!

4 kommentarer:

  1. Låter som prioriteringar, som ger guldkant! Sånt som blir kvar som sköna avtryck längre fram i livet ♥
    Kram och ta hand om dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack♥ fast ibland är det så svårt att känna så.. även om man är vuxen och borde veta bättre. Kram♥

      Radera
  2. Rätt så, man måste uttala sina prioriteringar för sig själv tror jag. Som du gör. Och det där receptet ska jag testa. Tack! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, får jag till mina prioriteringar ska det vara good enough..Receptet rekommenderas! Kram

      Radera