torsdag 1 september 2016

Det magiska med Järna Yogadagar

Först var jag hela helgen i Järna & därefter på kurs med jobbet i två dagar. Ganska stor kontrast mellan den nyttiga maten & sen en kurs med proppfullt med socker (fikabröd, efterrätt, sötslisk buffé).
Men nu lägger vi fokus på Järna yogadagar. Kom dit redan på fredagen för att sitta på mattan tidigt lördag morgon. Sov som en kratta eftersom det var halv storm ute & i gympasalen där vi låg blev det väldigt många höga ljud av blåsten. Ändå underbart att få göra en riktig sadhana, först lästes Japji, sedan ett härligt yogapass & en timmes mantrasång med den fantastiska Siri Sadhana Kaur från London. Enda lilla oron var att jag tänkt att klämma in min egen sadhana där (Sobagh kriya som jag gjort över 60 dagar i rad) men ville inte göra ett avbrott i den fina upplevelsen. Jag skulle försöka få in den senare.
Siri Sadhana Kaur & min fina yogalärare Charlotte från Yogahuset i Järna.
Därefter var det yogalärarträff med workshop om vårt ansvar som lärare & nätverkande där vi fick träffa andra yogalärare & diskutera i grupp. Det fullmatade schemat fortsatte efter lunch där man hade flera olika alternativ att välja på. Först gick jag på Breathwalk i de vackra omgivningarna & sedan valde jag att gå på Sofia Göths workshop. Det första hon satte igång med var min egen sadhana Sobagh kriya! Ni som känner till kundaliniyogan vet hur många pass det finns att välja på & hur osannolikt det är! Magiskt & jag kände mig trygg med att min sadhana var gjord♥. Det bästa är att det inte slutar där. Dagen efter gick jag på Charlotte Åströms yogapass & gissa vilken meditation hon hade valt! Just det, sobagh kriya. Min egen sadhana blev gjord helt utan ansträgning. Tacksamt & omhändertaget.

En annan sak som var magisk för mig var att jag fick syn på Anne från Saran Yoga. Jag vet att hon håller kurser i Access Consciousness, en coahingmetod som följt mig väldigt länge. I den här metoden ingår också en behandling som heter "bars" som jag aldrig provat. Det är som en sorts huvudmassage där man trycker på olika punkter. När jag pratade med Anne erbjöd hon mig direkt en kortare behandling i samband med lunchen. JA Tack (vad mer är möjligt som man skulle säga i Acess:-). Kan inte säga att jag har märkt någon storslagen effekt än så länge, men det var så skönt!

Det finns mycket mer att berätta om min helg, men det får bli längre fram. Kram & Sat Nam♥

4 kommentarer:

  1. Åh, så fint omhändertaget. Allting. Glädjehopp och Wahe Guru!
    Bars blir jag nyfiken på, måste googla ;)
    Kram och skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det heter Access Bars, tror att det finns olika sorter. Glädjehopp tillbaka♥

      Radera
  2. Så skönt att löste sig. Och jag har fått behandling av "bars". Spännande vägar det finns att gå! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och jag har nog också fått Bars förut när jag gått på en workshop i Nora, detta heter Acess Bars men det kanske är samma sak. Kram

      Radera