onsdag 26 april 2017

Kroppen

Jag kände mig ju så pigg för någon vecka sedan & var ute i skogen varje kväll i två veckor i rad! Men sen kom påsken, sämre ätande, sen kom mensen & nu kom det här snö/slaskiga vädret. Vill mest bara krypa tillbaka in i någon sorts trött kokong & vänta på varmare tider..

Läste också ett inlägg på instagram idag som översatt blev ungefär: att kroppen är en skulptur som vi skulpterar om med våra val av kost.

Innan påsk åt jag rysk yoghurt varje dag till frukost i några veckor. Jag äger ingen våg men när jag sen vägde mig hos mina föräldrar vägde jag två kilo mindre än jag brukar. Sen kom som sagt påsken & maten blev lite sämre, & nu har jag ändå kört gröna drinkar på vardagsmorgnarna vissa dagar istället för frukost men jag känner att de där två kilona + säkert lite till har lagts till & hela kroppen känns fluffigare ( hi hi). Nu bryr jag mig inte alls om något kilo hit & dit men det är ändå intressant att det går så snabbt. Dessutom har hormoncykeln ett finger med i spelet..

Morgonyogan blir inte gjord just nu, har varit uppe en halvtimme för länge & läst istället för att sova. Men lunchmeditation & kvällsyoga är inte dåligt det heller!


6 kommentarer:

  1. Ja du den för fluffigheten :) Hormonerna styr det mesta. Min vikt förändras lätt, typiskt vata, känner på kläderna direkt. Det är inte viktigt i sig vad jag väger men kläderna får inte sitta åt. Då håller jag igen lite. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha är det typiskt vata att vikten ändras lätt, jo jag är ju mycket vata.. samma här håller igen lite när det blir för mycket flutt:).. KRam

      Radera
    2. fluff skulle det vara ... Ha ha!

      Radera
  2. Hej från en till Vata, som fungerar åt andra håller liksom (hittills iaf, pepparpeppar), jag måste vara jättenoga med att få i mej tillräckligt annars flyger jag bokstavligen iväg. Åh, dessa våra kroppar :)
    Kram till dej, du strålar värme och liksom glad gladighet på bilden ♥

    SvaraRadera