onsdag 19 april 2017

When the TIME is ON..

you START!! and the pressure will be OFF!!

har varit mitt mantra i påskhelgen. Påskdagen var jag trött men surdegen rörig garderob hade varit alldeles för länge på att göra listan. Läs walk in closet som innehåller skidpjäxor, skridskor, resväskor, mannens & mina kläder, tusen par skor & ganska mycket dammråttor. Mannen bara kollade upp från sängläge; hur orkar du?! när jag plockade ut varje pinal. Men senare på dagen var han också motvilligt med på noterna & skruvade upp nya hyllor. Resultatet blev strålande.

Dagen efter var det dags för bokföring, bokslut & deklaration, ytterligare ett orosmoment som har surrat i bakhuvudet.. Så skönt när man har lite ny energi & orkar ta tag i saker..

Det jag inte orkar nu däremot är att komma upp i (yoga)tid på morgonen. Två dagar i rad nu har jag vaknat alldeles för sent & fått göra min yoga på kvällen. Inte riktigt good enough men jag ställer alarmet & hoppas på bättre disciplin imorgon bitti..

2 kommentarer:

  1. Heja! Och jag tycker definitivt att det är good enough! Var sak har sin tid & plats. :-)
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Tack, just nu är det visst inte morgonyoga som gäller för mig:-). Kram från sjusovaren

    SvaraRadera