tisdag 24 oktober 2017

Runt mig

Än så länge är det en trött vecka. Hade sömnbrist i helgen pga att jag hade mysig tjejmiddag i fredags & sen fick minsta dottern feber på natten & tonåringen var ute på roligheter & behövde räknas in. Samma på lördagen då jag fick hämta tonåringen mitt i natten & hade lite svårt att somna om efteråt. Dessutom krånglar mina hormoner. Befinner mig i förklimakteriet & det påverkar. Under sommaren lyste mensen med sin frånvaro ganska mycket men det har tagits igen med besked.. Nu har jag haft mens i över en vecka & inga tecken på att det ska sluta... suck..

Men å andra sidan.. när jag tittar tillbaka så har jag mått så oförskämt bra nu i ca två veckor. Jag har känt mig glad, hoppfull & har haft mer energi än i vanliga fall. Är inte helt säker på vad det beror på.

  • Kanske att det varit lugnare på jobbet
  • Jag har känt mig piggare på kvällen & då har jag orkat städa i ordning lite mer hemma
  • Yogan (inte någon yoga att skryta över den här perioden) har blivit gjord på morgonen
  • Jag har följt fler tv-serier & eftersom yogan är gjord & jag har orkat plocka i ordning har jag verkligen unnat mig att sitta still i tv-soffan
  • Sist men inte minst jag har varit ute & gått mycket mer än jag brukar. Räknar jag ihop i mobilen de promenader jag har gått förra veckan har det varit över 3 mil, ingen rekordsumma men för mig är det en stor förbättring.
Paradoxalt nog har inte yogaundervisningen känts så bra när jag var på topp. Däremot igår när jag var trött & verkligen tvivlade på min förmåga att undervisa så kändes det jättebra som ett enda stort flow.. Jo livet, det är inte alltid så lätt att förstå sig på. Kram & Sat Nam

2 kommentarer:

  1. Vet du, det känns så omhändertaget när jag läser detta. Att du i allt det som är, är i mitten på dej själv ♥
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad skönt att du känner så♥ Kram

      Radera