onsdag 4 oktober 2017

Hur går det?

Njaa inte värst... Det är ofta som jag skriver ett inlägg likt det förra med att det går bra nu, bara ritsch hoppa upp ur sängen & sen blir det tvärtom. Nu kan jag skylla på att jag blev väckt av största dottern som ringde på dörren mitt i natten i måndags. Liksom hoppade upp mitt i en dröm med hjärtat i halsgropen & sen tog det några timmar innan jag somnade om (det var ingen fara hon skulle bara byta bil för att hämta pojkvännen på flygplatsen). Natten efter låg jag också vaken (månen?). Bara konstaterar att jag har svårt med det där att gå upp samma tid "no matter what" på morgonen.

Det som har varit bra är att när jag var på yogalärarträffen i lördags så startade vi upp en gemensam 40 dagars meditation (frivilligt såklart) som jag gladeligen hoppade på. Ett fint mantra för fred, lätt meditationsställning & gyan mudra. Mysigt & inte så utmanade, kändes som något jag behöver nu.

En annan gladsak är mitt yogapass nere i källaren på lasarettet. Inte jättemysig miljö & ibland har det känts tungt att gå ner dit även om det är för en bra sak. Men den här terminen har det varit många deltagare & någon pratade om att hon kände sig lugn bara hon gick in i den korridoren där yogasalen ligger. Sånt glädjer en yogaspridare som mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar