söndag 16 oktober 2022

Hösthelg

Helgen rusar förbi. I fredags skjutsade mannen dottern till stallet då jag skulle på "tjejmiddag" (50-plus tjejer:-).  Innan dess hann jag ner på stan & köpte två svarta bastoppar med lång ärm & en svart polotröja på HM, the winter is coming.. 

På middagen blev vi bjudna på bresaola med burrata till förrätt, höstsvamp-lasagne till huvudrätt & sen tiramisu med likör. Vilken lyx att få sitta ner & dricka vin, äta gott & prata ikapp med vänner!

Resten av helgen har mannen & jag gått långpromenader med hunden & jobbat i trädgården. Jag rensade i mina galna rabatter & mannen sågade ner vår honungsros. Lite sorgligt då den har varit med i många år & när den blommar är det något av en höjdpunkt, helt fantastiskt. Men förra veckan när det blåste helt galet så lossnade stödet från väggen & rosen var så tung att det var risk att fasaden skulle skadas. Nu när den är nere fick vi mer utsikt från köksfönstret så det blir nog bra ändå.

Idag storhandlade vi på Willys när dottern skulle skjutsas på träning. Alla middagar i veckan är planerade & det känns skönt! Köpte en fin ny krukväxt också.

Jag gillar hösten men senaste åren har jag känt mig lite vemodig när det blir så mörkt.. Tända ljus & en lovande bok får lysa upp tillvaron.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar