måndag 3 oktober 2022

Jobbet, jobbet, jobbet

får jag börja mitt inlägg med (precis som Astrid Lindgren började sina telefonsamtal med sina nära med döden, döden, döden).  Jag går inte in på närmare detaljer men alldeles för mycket jobbtankar har tagit upp min hjärnkapacitet på sista tiden.

Fast några saker på jobbet löste sig nästan magiskt! På tal om magiskt så har det varit så en period att när jag tar upp mobilen för att kolla vad klockan är så är den tex 13.13 eller 19.19 ja ni fattar. Helt obegripligt många gånger har det varit så. Jag brukar ha perioder med "sådana klockslag" & tänker att jag liksom är på rätt plats då. Kan det bero på min 11 minuters meditation jag har gjort i 26 dagar i rad i dag. Igår höll jag dock på att missa den, blir ofta så när man sparar den till senare & inte sätter sig på mattan direkt på morgonen. Igår dök mellandotter upp & jag var i valet & kvalet att meditera men sedan blev det en lucka när vi lagade mat & 11 minuter går fort...

Magiska "moment" har jag haft några sedan jag skrev här sist. Förra helgen tog jag mig en tur på dotterns fredagshäst, lite nervös att jag hade glömt hur man gör men det var precis som att cykla det sitter i kroppsminnet. Det var också så kul att jag var ett enda stort leende hela ridturen:

Mannen & jag skulle plocka kantareller & vi hittade ingenting mer än älgflugor & en massa ris som gjorde det svårt att gå. -Bara jag hittar åtta stycken till sa mannen som hade ca två stycken i korgen, -ja tänk om vi kunde hitta en hel ring med kantareller sa jag. Minuten efter ropade mannen till & där var ringen med massor av gula kantareller = magi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar