söndag 30 oktober 2022

Soffhäng & soffköp på vintertidssöndag

Söndag & vintertid, konstigt nog känns det alltid som det blir världens längsta dag. Vi började dagen med en lång frukost & sedan en lång promenad på över 10 000 steg = ca 7 km sedan har det blivit en lugn dag hemma i soffan. Läser senaste Femina, böckerna jag läser om reserverar jag på bibblan, klickar hem något kosttillskott med collagen & slö-scrollar lite på Sellpy.

Tar jag ett djupt andetag & berättar om resten av helgen i en enda utandning så kom alla döttrar hem på fredagen. Hunden rymde en sväng & lite dramatik uppstod innan jag lyckades fånga in honom när han hälsade på en granne som öppnade bildörren & han hoppade upp med framtassarna i hennes knä... Vi lagade laxsida med klyftpotatis, vitvinssås & grönkålschips & sen blev det Idol-häng i soffan.

Igår lördag började dagen med att klicka hem en soffa från IKEA. Inte alls spontant utan jag har tänkt på det ett tag & det var också ett bra pris just nu. Vår gamla soffa  i brunt skinn har varit älskad men jag tror den har hängt med i ca 25 år nu. Tack för lång & trogen tjänst! Sedan vi byggde hus för ca 10 år sedan har vi inte direkt bytt ut några möbler & möblerna var inte heller nya när vi flyttade in. Nu finns det ganska många hål att fylla men en soffa är en bra början.

På eftermiddagen hade yngsta dottern gymnastiktävling i större staden, jag fick hänga på läktaren & slökolla lite på förträning & tävling. Senare var hon också på Halloween party & jag fick agera taxichaufför till mellandotter & hennes kompisar när de skulle från en fest till bussen.

 I bakgrunden skymtar den gamla soffan..

Köpte liljor på Lidl för 39 pix förra fredagen
& de är så fina fortfarande=
Valuta för pengarna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar