söndag 23 oktober 2022

Vad gör man en helg i oktober?

 Igår var det lördag & då gick jag en långpromenad med hunden. I början av pandemin gick jag så mycket väldigt långa promenader men nu brukar jag inte gå riktigt så långt längre. I början kändes det lite trögt med mitt onda knä men i slutet av promenaden kändes kroppen på topp!

Osminkad & hålögd utarbetad människa...

Sen blev det lite plock hemma men mest vila framför brasan & läsa min bra bok!

Rekommenderas!!

På kvällen var vi bjudna till grannarna i samma område på vin & plock. Mysigt & så praktiskt att bara gå en liten bit för att umgås. Vårt område ligger lite utanför centrum så oftast när vi ska till vänner är det lite pusslande för att ta sig hem på natten.

Gissa vem som vaknade med huvudvärk imorse? Mannen som drack både rom, konjak, vin & öl eller hon som drack 3 glas vin. Jo naturligtvis var det jag... mannen for upp & jobbade ihop med grannarna på bryggan, kapade ved mm. För mig var det två värktabletter innan jag kom igång med att göra en söndagsstek & tvätta..

Skjuts in i ugnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar