tisdag 27 december 2022

Julen & Sellpyfynd nr 2

 Det blev en liten paus i bloggandet men jag är ändå inne och läser mina favoritbloggar då och då. Jo jag vet att det är få som bloggar fortfarande men jag gillar formatet. Jag har ett instagramkonto med samma namn som bloggen men där har jag nästan inte varit aktiv i år. Har tröttnat lite på det yogiska sammanhanget även om jag själv gör min yoga.

Julen var fin & lugn. Vi har snart bott i vårt hus i tio år och sedan dess har vi firat alla jular här i vårt hus vid sjön. Det är ett hus som tycker om julen! Vi har inarbetade traditioner som börjar med uppesittarkväll med alla tre döttrarna. På julafton är det jullunch med döttrar & äldsta dotterns sambo, sedan kommer mina föräldrar till fikat vid tre tiden & framåt kvällen åker dotter & hennes sambo till hans föräldrar & då äter vi ytterligare julbord med mina föräldrar... Mycket mat blev det.

Dagen efter äter alla porterstek & blåbärspaj hos mina föräldrar. Jag är tacksam att vi alla mår bra & kan fira tillsammans. Min morbror fick listeria & ligger medvetslös i respirator sedan några veckor, från helt frisk ena dagen... Livet är skört!


Jag skrev om att jag skulle visa mitt andra Sellpy fynd och det var klänningen jag hade på julafton. En brun tung satin klänning som jag var nöjd med. Den får duga även på nyår!

Alldeles för många paket även i år....

Bästa julspelet

5 kommentarer:

  1. Det är Marika som skickar hjärta. Ingen anonym. Allt bara krånglar just nu med internet😅

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Marika och Gott Nytt År till dig!

      Radera
  2. God fortsättning! Jag gillar också bloggar mer än andra forum. Har inte ens laddat ner tiktokappen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma god fortsättning och tack för du tittar in här! Jag har inte heller laddat ner tiktok men äldsta dottern har en del följare där så jag borde kanske det...

      Radera