onsdag 28 december 2022

Samma gamla visa & ett boktips

 Jo då nu när det börjar närma sig ett nytt år så önskar jag mig mer av vissa saker:

Mer grönsaker på tallriken, det har varit dåligt med det på sistone. Nya fräscha idéer behövs i köket, eller en bra början kan vara att iallafall fylla halva tallriken med grönsaker. Dessutom vägde jag mig hos mina föräldrar på juldagen, själv äger jag ingen våg. Ett par kilo gånger två hade tydligen smugit sig på, nu får jag nog komma in i vanliga vanor snart igen. Skriver jag med andra handen i fransk nougat asken... typ..

Mer yoga, allt blir bättre med mer yoga & meditation

Mer träning, jag har köpt träningskort på gymmet och varit där några gånger innan jul men det behöver bli en vana.

Mer sparande på börsen, nu går det mesta sparandet till amortering & en buffert till förmodade höga elräkningar..

Det är ungefär samma visa som förra året, året innan det &..ja ni förstår.

Avslutar med ett boktips, har inte riktigt läst klart än men tycker om den!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar