lördag 31 december 2022

Gott Nytt År och tack 2022

 Nyårsafton & vi ska till kompisgänget & äta hummer & oxfilé i vanlig ordning. Nu på dagen har vi gått en vandringsled runt en liten sjö för att trötta ut hunden så att pälsklingen inte blir rädd för smällare. 

Ska jag sammanfatta 2022 så började det lite mindre bra, sena på bollen fick vi covid & hamnade i karantän men som tur var blev vi inte alls speciellt sjuka. Efter det stukade jag foten riktigt illa & blev delvis isolerad av det också innan jag kunde halta mig fram i sakta mak.

Sparandet gick riktigt bra i början av året då jag jobbar i en bransch med upphandlingar & det gjorde saker osäkra & sparfokuset var då på topp. Men plötsligt dök nya jobbmöjligheter upp, först fick jag ansvar för ett ställe till & sedan för hela länet. Förvånad & tacksam! Nu har jobbet inte bara gett mig glädjeämnen utan också en del sömnlösa nätter men i det stora hela är jag nöjd & glad.

Sommaren gick snabbt i år. Vi köpte Standup-paddle Boards som vi hade en del fina små turer på sjön med. Vi hyrde också en stuga på kusten i en vecka, det var mysigt! Ett stort projekt hemma var att vi tog hjälp & byggde ett inglasat uterum. Jättenöjda att kunna njuta mer ute på vår & höst & under regniga sommardagar.

Tre konserter hann jag med Laleh & Håkan båda i Göteborg med fina vänner & Eva Dahlgren i grannstaden Örebro.

De flesta dagar var ändå vardagar med jobb, stallet två gånger i veckan med dottern, hålla i yogakurs på tisdagskvällar, matlagning & en massa hundpromenader.

Slutet av året har präglats av de dyra elpriserna, vi har sänkt inomhustemperaturen några grader & eldat mer i vår kamin.

Med tanke på kriget i Ukraina & att många har det svårt så måste jag ändå vara tacksam över det här året. När familjen & döttrarna mår bra så mår jag bra!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar