söndag 18 oktober 2009

Yogasöndag

Söndagar är verkligen en dag i yogans tecken för mig. Först hade jag nybörjarkursen på eftermiddagen. Lektion nummer två. Jag fortsatte att lägga fokus på ujjaiandningen, förklarade andningen enligt boken Yoga för kvinnor av Karin Björkegren, där hon skriver om hur man drar ner luften i ett ventilliknande rör i halsen. Det verkade att fungera för när vi började med våra asanas kunde jag höra hur andningen susade genom salen, stor skillnad från förra lektionen då det var mest tyst. På kvällen var det dags för min egen träning i mysoregruppen. Eftersom jag hade ont i halsen i veckan hade jag inte yogat sen i tisdags så det var härligt att komma igång igen. Det kändes lite ringrostigt, konstigt att några dagars uppehåll genast sätter sig i kroppen. Fast så fort man yogar i grupp så får man stor inspiration att träna mer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar