fredag 17 december 2010

JAG VILL

Just nu tänker jag mycket på vad jag vill. Jag tror att det har och göra med att det snart är nytt år. Inte så att jag grunnar på nyårslöften. Men ett nytt år innebär alltid en nystart på något vis. Nu är det tid att sammanfatta det gamla året och tänka på vad jag vill och vad jag vill ändra på inför nästa.. Idéerna är inte alls konkreta utan det handlar mer om att jag vill:

Vara mer fri, styra min egen tid..
Skriva mer
Jobba mer med det andliga i mig, meditera och yoga..
Lära mig mer om mindfullness och mental träning..
Hjälpa andra att hitta närvaro och lugn tex genom yogan.
Göra mer av det som får mig att må bra, inte stressa, pressa, skjutsa, sträva så mycket...
Stanna upp och andas, och vara med dom jag älskar..
Jobba med det som får mig att lysa mer.

Jag vet att det låter lite luddigt, men förhoppningsvis kommer det mer konkreta ideér som tar mig på rätt väg under 2011, det tror och hoppas jag på..



6 kommentarer:

  1. Åh, det är så viktigt att uttala sina önskningar och drömmar högt. Det gör dem högst konkreta och det gör att man både medvetet och omedvetet går åt rätt håll. Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det är så fint att önska sådär. Jag gör det varje år, vid årsskiftet. Och så skriver jag ner det i min tankebok och plockar fram listan först ett år senare, när det är dags att skriva ny lista. Förvånansvärt många år har de flesta av mina önskningar slagit in.
    Och snart är det dags att kolla på min lista för 2010. Tjoho

    SvaraRadera
  3. Tror det är precis så man måste börja. även om det inte är konkret, tror som Nina att det formar sig dit sedan. Och det låter fint med dina önskningar, bara ropa ut dem till universum :) Kram kram och ha en superskön helg i lugnets tecken!

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Det är bra med önskningar för att de kan senare bli verklighet.

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  5. Genom att -du vill- har du redan kommit halvvägs på önskestigen. Med tankes kraft kommer vi långt.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Tack och namasté till alla fina yogisar som är här & läser. Kram

    SvaraRadera