fredag 3 december 2010

& i helgen... Ullared...!?

I helgen ska jag till Ullared med stortjejerna. I ett svagt ögonblick för ganska länge sen lovade jag en kär vän att följa med henne & hennes dotter dit. Blir lite full i skratt den här hösten/vintern har det varit ålandsresa och nu också Ullared.. Jag som varken tycker om att "festa" eller shoppa. Det som gör mig mindre full i skratt är att jag har egentligen ingen ork alls just nu. Men nu har jag lovat och jag har lärt mig läxan att jag ska bara tacka ja till sådant som ger bra magkänsla, annat måste jag välja bort, för min egen skull.
Nu har jag bokat hotellrum till min yinyoga workshop i januari, känns skönt att ha det gjort även om jag just nu önskar att min kalender skulle vara tom. Den här veckan har jag prioriterat att meditera, en stund varje kväll när lilltösen har somnat. Har en bra andningsmeditation i min mp3-spelare som jag brukar lyssna på. Min önskan är att meditera en lite längre stund på egen hand. Men när det är liv och rörelse i huset så fungerar det bättre att få vägledning i hörlurar och då stänga ute världen utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar