tisdag 12 juni 2012

Klumpigt & fint

Jobbar med min yogaläxa (startpkt 3) men kroppen ropar efter startpaket två som hade mer fokus på höfter. Vill minnas att när jag jobbade med tvåan ville kroppen ha mer fokus på halschakrat som det är i trean. Nu lyssnar jag inte på kroppen den här gången utan jag gör min läxa. Men känner absolut att jag kommer gå tillbaka till tvåan senare. Igår hade jag en riktig klumpig dag då jag vände på orden, fiskpinnar blev piskfinnar & jag kände mig allmänt disträ. När jag gick från dagis med lilla M i famnen föll jag handlöst & skrapade upp handen & knät. Mirakulöst räddade jag lilla M från att slå sig mer än att hon blev lite öm i armbågen. Kroppen var inte riktig med mig igår. Kanske en del spänningar som släpper när jag är klar med mina kurser. Min yoga igårkväll var härlig, kunde fokusera trots en del fotbollskommentarer från mannen vid tvn i rummet brevid:-). & naturen nu är så otroligt fin! Både på hundpromenaden igårkväll & imorse var jag helt förundrad. Har det någonsin varit så här fint!?

5 kommentarer:

  1. Precis så har jag också känt att naturen är så vacker. Är det jag som ser det annorlunda än tidigare år!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog ett magiskt år i år:-) Kram

      Radera
  2. Jag satt precis och tänkte samma sak. Hur fint är det inte nu? Hur grönt är det inte och hur vackert blommar det inte? Mindfulness?!! :)

    Detdär med att kroppen (och knoppen för all del) inte alltid hänger med känns igen. Idag har jag en sådan dag. Det är som att allt släpar efter och allra sist kommer jag...

    Kram till dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi det var en bra liknelse. Fast idag är jag mer i spinn uppe i huvudet. Hjälp stanna farten liksom. Kram

      Radera
  3. Ja det är sådär försommarmagiskt. Och ljuset. Vissa dagar vill man bara att de ska passera snabbt :) kram

    SvaraRadera