söndag 10 juni 2012

Tacksamhet & rädslor

Två dagar med morgonyoga. Får tacka Lilla M som vaknat tidigt & vill ha yoghurt & morgonbollibompa. Startpaket tre & Sat Kriya. Efter det en låång frukost & långpromenad med lillhunden. Livet från den goda sidan. Enda smolket i bägaren är en underliggande rädsla. Föddes av en klantig kommentar från en närstående angående min jobbsituation. Eller rättare sagt var det klantigt av mig att ta åt mig av det som sades. Vill ta fram den där rädslan i solljuset så den spricker. Men tidigare erfarenhet av rädslor säger mig att hålla den kort. Inte ge den näring i form av uppmärksamhet. Utan hitta glädjen & överflödet i det lilla som är nära. Som egentligen är det stora; den vackra naturen, min älskade familj, den mjuka lillhunden, den goda maten, vårt hem, min friska & starka kropp.. TACK.
På yogamattan i morse, det blir lite trångt under vilan.

Promenad!

3 kommentarer:

  1. Både knepigt och härligt utmanande att hitta glädje&överflöd, istället för att gräva ner sig i motsatsen. Sat Nam!

    SvaraRadera
  2. Hålla rädslan kort. Det tar jag till mig.
    Kram

    SvaraRadera